Zapraszam także tutaj:

sobota, 27 października 2012

Jak dbać o włosy zimą?

Źródło: http://economictimes.indiatimes.com/


Ponieważ wczoraj spadł pierwszy w tym roku śnieg, postanowiłam zamieścić post na temat pielęgnacji włosów zimą. Jak wiadomo, dla włosów nie jest to łatwa pora roku ze względu na panujące warunki atmosferyczne, ogrzewanie, szaliki, czapki, grube ubrania. Chciałabym omówić pewne kwestie, na które warto w tym czasie zwrócić uwagę :)
 
 
Przede wszystkim należy zadbać o dobre zabezpieczenie włosów. Są one nieustannie narażone na ocieranie się o kurtki i swetry, co powoduje ich elektryzowanie się i niszczenie. Dlatego też wychodząc z domu włosy należy związać lub zapleść warkocz, aby ograniczyć ich kontakt z odzieżą i uniknąć ciągłego ich poprawiania. Nie cierpię, kiedy wyrywam sobie włosy, wyciągając je spod kurtki :( Dlatego ich związywanie to absolutna konieczność!
 
Kolejną ważną rzeczą w zimie jest noszenie czapki, gdyż włosom nie służy zbyt niska temperatura, podobnie jak z resztą wiatr i wilgoć. Nie warto się męczyć na mrozie, przeziębiając cebulki (i nie tylko...), tylko sięgnąć po jakieś ciepłe nakrycie głowy :) Najlepiej, kiedy jest zrobione z jakiegoś przyjaznego, naturalnego tworzywa.
 
W zimie warto również zabezpieczać włosy silikonami, np. w serum albo w odżywce. O ile w innym okresie mogą włosy obciążyć, zimą będą stanowiły bardzo dobre zabezpieczenie przed urazami mechanicznymi. Aktualnie sama poszukuję dobrej odżywki z lekkim silikonem - jeśli ktoś mógłby mi coś polecić, byłabym wdzięczna :)
 
W pielęgnacji warto również wprowadzić częstsze olejowanie. Olej tworzy na powierzchni włosa ochronną warstwę zapobiegającą nadmiernej utracie wody. W przeciwieństwie do lata, zimą nie musimy się obawiać o nadmierne obciążenie włosów, gdyż nie towarzyszą nam upały i skóra głowy wolniej się przetłuszcza. Dlatego też, spędzając jakiś chłodny zimowy wieczór w domu, powinnyśmy pamiętać o nałożeniu oleju - włosy na pewno się odwdzięczą :)
 
Oczywiście podobnie jak w czasie innych pór roku unikamy suszarki, prostownicy i lokówki, gdyż w szczególny sposób osłabiają one włosy. Pamiętamy także o zdrowym odżywianiu! Zimą co prawda nie mamy wielkiego wyboru, jeśli chodzi o owoce, ale w miarę możliwości starajmy się jeść dużo warzyw, cytrusów i innych produktów, które zawierają cenne dla włosów substancje. Można też pokusić się o suplementację i wypróbować jakieś syntetyczne środki. Zasad zdrowego odżywiania staramy się przestrzegać także w szkole, pracy i na uczelni, o czym pisałam już tutaj :)
 
 
Lubicie zimę? Jak Wasze włosy znoszą tą porę roku? Z czym macie największe problemy i jak sobie z nimi radzicie?
 
Jeśli o mnie chodzi, to niestety nie lubię zimy :( Jestem osobą, która mogłaby mieć wieczne lato - kocham upały, a nienawidzę mrozu, śniegu, krótkich dni... Cóż, chyba nie pozostaje mi nic innego, jak czekać do wiosny :)
 
Pozdrawiam,
Klaudia

PS. Wychodząc naprzeciw zimie postanowiłam zmienić wygląd bloga i wprowadzić tu trochę wiosny :) Wreszcie także uporządkowałam posty i umieściłam je w odpowiednich zakładkach. Jak Wam się podoba?

6 komentarzy:

  1. uwielbiam zimę, jestem zimowym człowiekiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie chcę zimy. Wolę wiosnę. Nie trzeba nosić czapek, kurtek i szalików :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie cierpię zimy. Włosy ją znoszą, ale ja nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatne rady, ale pani ze zdjęcia upiorna;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny blog :) Jestem włosomaniaczką więc mi się podoba :)
    Post przydatny :P
    Przeczytałam w polu z informacjami, że interesujesz się muzyką więc zapraszam do siebie :) Poszukaj czegoś dla siebie (jest tam również poezja śpiewana)
    http://musicbypechciu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli chodzi o serum to polecam jedwab w płynie lub serum Biovax'u bądź też Mariona. :) Uwielbiam je za brak alkoholu w składzie no i cenę! :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...